Įlipi į mašiną, uždarai duris, įjungi degimą – ir užuodi. Ne visada smarkiai, kartais tik lengvą dvelksmą. Gal šiek tiek rūgštelės, kartais – pelėsio. Pirmąsias dienas nekreipi dėmesio. Bet po savaitės jau jauti – galva sunkesnė, akys sausėja, o nosyje įsitaiso keistas deginimo pojūtis. Ne, čia ne peršalimas. Tai – tavo automobilis, kuris tave veikia kasdien, vos tik atsiduri viduje.
Oro filtras – tylus kaltininkas
Daugelis net nepagalvoja, kad salono oro filtras veikia ne mažiau nei pats variklis. Jis sulaiko viską – dulkes, žiedadulkes, smulkias daleles iš kelio, net degimo produktus. Bet kai jis senas, purvinas arba tiesiog prastai pagamintas, jis pats tampa problema. Tokiu atveju filtrų paviršiuje ima kauptis drėgmė, pelėsis, bakterijos. O ką darai tu? Kvėpuoji tuo, kas jau seniai turėjo būti išmesta.
Geriausias to pavyzdys – Reno Scenic modelis. Vienas vairuotojas socialiniuose tinkluose rašė, kad ilgai kentė migreną važinėdamas savo Scenic’u. Tik po kelių mėnesių, kai servise pakeitė filtrą, suprato – problema buvo ne jis, o tai, kuo jis kvėpavo.
Klimato sistema – jei smirda, tai ne be priežasties
Kondicionierius yra tarsi magnetas viskam, kas nematoma: drėgmė, dulkės, bakterijos. Kai jis nevalomas metų metus, kvapas pradeda sklisti vos tik įjungus orą. Gydytojai sako, kad ilgas buvimas tokioje aplinkoje gali sukelti ne tik galvos skausmą, bet ir kosulį, kvėpavimo dirginimą, nuovargį.
Blogiausia tai, kad kvapas nesibaigia su išjungimu – jis įsigeria į sėdynes, plastiką, drabužius. Ir net jei langai atviri – jau vėlu. O juk pakaktų profilaktinio kondicionieriaus sistemos valymo ir vieno naujo filtro.
Išmetimo nuotėkis? Nejuokinga
Jeigu važiuojant ilgiau ima skaudėti galvą ar pykina, o langai iš vidaus aprasoja net be žmonių – gali būti, kad išmetimo sistema leidžia anglies monoksidą į saloną. Šios dujos yra bekvapės, bet pavojingos. Jei automobilio sandarumas pažeistas, pavyzdžiui, sugedo salono gumos ar tarpinės, pavojus dar labiau išauga. Tai ypač pavojinga, jei dažnai važinėja vaikai.
Kai kurių senesnių automobilių, kaip tas pats Reno Scenic, konstrukcija leidžia dujoms patekti per dugną, jei išmetimo sistema silpnėja. Todėl net ir mažas įtrūkimas duslintuve gali turėti rimtų pasekmių tavo sveikatai.
Kvapas – tai ženklas, ne smulkmena
Kvapas salone nėra tik apie estetiką ar komfortą. Jis – kaip šviesoforas: rodo, kad kažkas negerai. Jei salone dvokia, jei jaučiasi sunkus oras ar degimo prieskonis, neverta delsti. Ne dėl mašinos. Dėl savęs.
Kartais pakanka vieno naujo filtro, profesionalaus valymo ar nedidelio remonto. Bet nauda – kur kas didesnė nei tik skanesnis kvapas. Tai – tavo galva, tavo plaučiai, tavo kasdienis komfortas.
Ir jei dar neteko to patirti, dar nereiškia, kad neturi problemos. Ji gali būti tyliai pasislėpusi po sėdyne. Arba tarp ventiliacijos grotelių. Kol vieną rytą, važiuodamas į darbą, nepajusi, kad kvėpuoti norisi giliau – bet nesigauna.