Gydytojai paaiškina, kodėl kolageno kosmetika yra visiškai neveiksminga

collagen cosmetics medically ineffective

Dermatologai išreiškė susirūpinimą dėl aktualių kolageno produktų veiksmingumo . Šios kosmetikos priemonės, matomos grožio prekių lentynose visame pasaulyje, žada nepaprastą senėjimą stabdantį poveikį. Tačiau mokslininkų bendruomenė atkreipia dėmesį į esminę problemą: kolageno molekulės yra tiesiog per didelės, kad prasiskverbtų pro odos apsauginį barjerą. Dėl rinkodaros teiginių ir biologinės tikrovės neatitikimo milijonai vartotojų naudoja produktus, kurie negali duoti reklamuojamų rezultatų. Kyla klausimas: ką informuoti odos priežiūros vartotojai turėtų žinoti apie šias populiarias, tačiau abejotinas priemones?

Odos mokslas: Kodėl kolageno molekulėms svarbus dydis?

topical collagen ineffective for skin collagen

Beveik visos kolageno molekulės, naudojamos vietinės kosmetikos produktuose, yra per didelės, kad prasiskverbtų pro odos epidermio barjerą. Odos priežiūros ingredientų veiksmingumas labai priklauso nuo molekulių dydžio, o skverbimosi į odą riba yra maždaug 500 daltonų. Kolageno molekulės paprastai būna nuo 15 000 iki 50 000 daltonų.

Naudojant vietiškai, šios didelės molekulės lieka odos paviršiuje ir sukuria laikiną drėkinamąją plėvelę, kuri gali trumpam pagerinti išvaizdą. Tačiau jos negali įsiskverbti į gilesnius odos sluoksnius, kur yra natūralaus kolageno ir kur būtų pasiektas reikšmingas struktūrinis pagerėjimas.

Šis esminis dydžio apribojimas paaiškina, kodėl vietinio poveikio kolageno produktai negali įvykdyti pažadų atstatyti ar atkurti natūralų odos kolageno tinklą.

Odos barjeras: Kolageno neįveikiama kliūtis

Žmogaus oda yra sudėtingas biologinis barjeras, turintis daugybę apsauginių sluoksnių, specialiai sukurtų tam, kad išorinės medžiagos nepatektų į organizmą. Ši apsauginė funkcija sudaro didelę kliūtį lokaliai naudojamoms kolageno molekulėms.

Išorinis raginis sluoksnis, stratum corneum, sudarytas iš glaudžiai susitelkusių, persidengiančių ląstelių, apsuptų lipidųir sudarančių struktūrą, kuri blokuoja didesnes nei 500 daltonų molekules. Kolageno molekulės paprastai būna 300 000 daltonų, todėl jos maždaug 600 kartų per didelės, kad prasiskverbtų pro nepažeistą odą.

Dermatologai patvirtina, kad dėl šio esminio apribojimo kolageno turintys kremai ir serumai yra neveiksmingi tiekiant tikrąjį kolageną į gilesnius odos sluoksnius, kur jis būtų naudingas.

Rinkodaros teiginiai ir dermatologinė tikrovė

marketing hype vs scientific reality

Kolageno kosmetikos reklamose dažnai pastebimas ryškus prieštaravimas tarp rinkodaros pažadų ir mokslinės tikrovės. Nors teiginiuose apie produktus teigiama, kad vietiškai naudojamas kolagenas gali atkurti išsekusį kolageną ir sustabdyti senėjimą, dermatologai vienbalsiai su tuo nesutinka.

Rinkodaros medžiagoje paprastai pateikiamos dramatiškos nuotraukos „prieš ir po” ir cituojami tyrimai, kurių klinikinė reikšmė yra ribota. Šiose reklamose retai pripažįstama pagrindinė barjero problema – kolageno molekulės yra per didelės, kad prasiskverbtų pro epidermį.

Dermatologai rekomenduoja įrodymais pagrįstas alternatyvas, pavyzdžiui, retinoidus, vitaminą C ir apsaugos nuo saulės priemones, kurių veiksmingumas įrodytas. Suprasdami šį neatitikimą tarp teiginių ir tikrovės, vartotojai gali priimti informacija pagrįstus sprendimus, o ne investuoti į produktus su moksliškai neįtikinamais mechanizmais.

Laikinas drėkinimo poveikis: Kas iš tikrųjų vyksta

Nors vartotojai gali pajusti laikiną odos pagerėjimą panaudojus kolageninę kosmetiką, šis poveikis atsiranda dėl drėkinimo, o ne dėl kolageno regeneracijos.

Dermatologai aiškina, kad vietinio kolageno molekulės yra per didelės, kad prasiskverbtų pro išorinį odos barjerą. Vietoj to šie produktai sukuria drėkinamąją plėvelę, kuri laikinai išpučia odą, padidindama vandens kiekį raginiame sluoksnyje. Šis drėkinimas išlygina smulkias raukšleles ir suteikia skaistumo.

Drėgmę surišančios kolageno pagrindu pagamintų kremų savybės gali suteikti trumpalaikę naudą, trunkančią 24-48 valandas. Tačiau kai produktas nuplaunamas arba absorbuojamas, oda grįžta į ankstesnę būseną be struktūrinių patobulinimų.

Sekite pinigus: Kolageno produktų reklamos ekonominiai aspektai

profit driven collagen product promotion

Per pasaulinę kolageno kosmetikos pramonę kasmet praplaukia milijardai dolerių, todėl bendrovės turi didelių ekonominių paskatų reklamuoti šiuos produktus, nepaisant jų riboto veiksmingumo. Rinkodaros kampanijos dažnai remiasi pseudomoksliniais teiginiais ir įžymybių patvirtinimais, o ne recenzuojamais moksliniais tyrimais.

Šiuo pelno siekiančiu požiūriu pirmenybė teikiama vartotojų suvokimui, o ne moksliniam pagrįstumui. Įmonės daug investuoja į pakuočių naujoves ir ingredientų prekės ženklą, kad pateisintų aukštesnes kainas, o mokslinių tyrimų finansavimas daugiausia skiriamas patentuotoms formulėms kurti, o ne tikrajai naudai odai patvirtinti.

Dermatologai pastebi, kad šių produktų rinkodaros biudžetas paprastai viršija investicijas į klinikinius tyrimus, o tai rodo, kad kolageno produktų plitimą lemia ekonominės jėgos, neatsižvelgiant į mokslinę vertę.

Įrodytos alternatyvos: Ką iš tikrųjų rekomenduoja dermatologai

Dermatologai nuolat rekomenduoja įrodymais pagrįstas kolageninės kosmetikos alternatyvas, kurios rodo išmatuojamą naudą odos sveikatai. Jie teikia pirmenybę šioms priemonėms:

  • Retinoidai, skatinantys natūralaus kolageno gamybą
  • Vitamino C serumai kolageno sintezei palaikyti ir antioksidacinei apsaugai užtikrinti
  • Apsauginis kremas nuo saulės (ne mažesnis kaip SPF 30), apsaugantis nuo kolageno irimo
  • Peptidų preparatai, kurie signalizuoja ląstelėms skatinti kolageno gamybą
  • Alfa hidroksirūgštys šveitimui ir kolageno atnaujinimui
  • hialurono rūgštis, drėkinanti ir puoselėjanti odą

Šios rekomendacijos yra pagrįstos klinikiniais tyrimais, rodančiais kiekybiškai išmatuojamą odos tekstūros, elastingumo ir išvaizdos pagerėjimą, priešingai nei nepagrįsti daugelio kolageno turinčių produktų teiginiai.

Kolageno gamybos organizme supratimas

Pirmiau pateiktose rekomendacijose daugiausia dėmesio skiriama natūralių procesų palaikymui, o ne tiesioginiam kolageno naudojimui ant odos. Toks požiūris atitinka tai, kaip kolagenas iš tikrųjų veikia organizme.

Kolagenas gaminamas odos dermos sluoksnyje, o ne jos paviršiuje. Fibroblastų ląstelės sintetina prokolageno molekules, kurios galiausiai virsta kolageno skaidulomis. Šiam procesui reikia vitamino C, aminorūgščių, vario ir kitų maistinių medžiagų.

Su amžiumi kolageno gamyba po 20 metų natūraliai sumažėja maždaug 1 % per metus. UV spindulių poveikis, rūkymas ir netinkama mityba pagreitina šį mažėjimą. Veiksmingam kolageno palaikymui reikalingi vidiniai mitybos veiksniai, o ne vietinis kolageno molekulių, kurios yra per didelės, kad prasiskverbtų į odą, naudojimas.

Grožio produktų pažadų psichologija

Grožio produktų pažadų psichologija

Kolageno pagrindu pagamintų kosmetikos priemonių rinkodaros kampanijos naudojasi pagrindiniais psichologiniais pažeidžiamumais, darančiais įtaką vartotojų apsisprendimui pirkti. Šiose taktikose pasitelkiamas žmogaus jaunystės, grožio ir greitų sprendimų troškimas.

Siekdami sukurti veiksmingumo iliuziją, reklamuotojai dažnai pasitelkia „prieš ir po” vaizdus, įžymybių patvirtinimus ir moksliškai skambančią terminologiją. Vartotojai susiduria su kognityviniais šališkumais, tokiais kaip placebo efektas ir patvirtinimo šališkumas, ir dažnai suvokia pagerėjimą, kuris nėra objektyviai išmatuojamas.

Senėjimo baimė kartu su socialiniu palyginimu skatina daugelį ieškoti atjauninimą žadančių produktų. Tyrimai rodo, kad net išsilavinę vartotojai gali pasiduoti šiems pažadams, kai emociniai poreikiai nusveria kritinį mąstymą, ypač kai teigiama, kad produktai patvirtinti klinikiniais tyrimais.

Klinikiniai tyrimai: Ką iš tikrųjų rodo moksliniai tyrimai

Moksliniai tyrimai ne kartą atskleidė didelį neatitikimą tarp rinkodaros teiginių ir empirinių įrodymų, susijusių su kolageno pagrindu pagaminta kosmetika.

Žurnale „Journal of Cosmetic Dermatology” paskelbti tyrimai rodo, kad lokaliai naudojamos kolageno molekulės (vidutiniškai 300 kDa dydžio) negali prasiskverbti pro epidermio 500Da barjerą.

2019 m. metaanalizėje, kurioje apžvelgti 26 kontroliuojami tyrimai, nenustatyta, kad kolageno kremai, palyginti su placebu, statistiškai reikšmingai pagerintų odos elastingumą ar sumažintų raukšles.

Nors gamintojai remiasi patentuotais tyrimais, rodančiais „matomus pagerėjimus”, nepriklausomi tyrėjai pažymi, kad šie rezultatai paprastai matuoja trumpalaikį drėkinimo poveikį, o ne struktūrinius pokyčius. Šį laikiną drėkinimą lemia drėkinamųjų medžiagų savybės, o ne kolageno inkorporavimas į dermos audinį.

Kaip priimti pagrįstus odos priežiūros sprendimus

Kai vartotojai susiduria su didžiuliais odos priežiūros rinkodaros teiginiais, jiems reikia įrodymais pagrįstų strategijų, kad galėtų įvertinti produkto veiksmingumą. Dermatologai rekomenduoja atkreipti dėmesį į moksliškai pagrįstas sudedamąsias dalis, tokias kaip retinoidai, vitaminas C ir apsauga nuo saulės, o ne į madingus priedus, pavyzdžiui, vietinį kolageną.

Prieš pirkdami produktus, vartotojai turėtų ištirti tarpusavyje peržiūrėtus tyrimus, pasikonsultuoti su sertifikuotais dermatologais ir kritiškai įvertinti nuotraukas prieš ir po. Supratimas apie odos fiziologiją padeda atskirti tikėtinus teiginius nuo neįmanomų.

Bandomieji laikotarpiai su minimaliu kintamųjų skaičiumi leidžia objektyviai įvertinti rezultatus. Vartotojams naudinga stebėti konkrečias problemas (drėkinimą, tekstūrą, tonusą), o ne subjektyvius įspūdžius, ir jie turėtų palaikyti realius lūkesčius dėl to, ką gali pasiekti vietinio poveikio produktai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

You May Also Like

Rekomenduojami video